Çalışma Prensibi
Elektrik enerjisi yok iken fren halinde olan sistem, enerjinin bobin üzerine gelmesiyle oluşan manyetik alanla birlikte, gövde içinde kurulu olan baskı yaylarını yenerek, baskı flanşını gövdeye çeker. Bu oluşan boşlukla serbest kalan balata, göbeğindeki dişli ve kamayla bağlı olduğu iş milini serbest bırakır. Frenleme pozisyonuna geçmesi istenildiğinde, elektrik enerjisi kesilerek manyetik alanın stator üzerindeki etkisi kaldırılır. Bu sayede kurulu olan yaylar baskı flanşını hareket ettirerek, balatanın montaj flanşı ile baskı flanşı arasında sıkışması sağlanır ve frenleme yapılmış olur.
Teknik Dökümanlar
UYGULAMA ALANLARI
PARÇALAR
OPSİYONEL PARÇALAR
AEM, ELK, GAMAK, OMEGA, SIEMENS, VOLT, WATT marka motorlara göre özel tasarlanan ve kendi üretim tesislerimizde işlemden geçen döküm kapaklar, frenlerin kolay montajını sağlamak amacıyla kullanılmaktadır.
Manuel kol, freni el ile manuel olarak serbest bırakmaya yarar. İşlemden sonra bağlı olan ara parçalar sayesinde otomatik olarak ana pozisyonuna geri döner. Ayrıca frene sonradan da montaj edilebilir.
BAĞLANTI KAPAĞI
MANUEL KOL
Uygun bir sürtünme yüzeyi olmadığı şartlarda tespit flanşı kullanılarak sürtünme alanı oluşturulabilir.
Toz lastiği, neme, kire ve toza karşı sürtünme yüzeyini büyük ölçüde korur. Toz lastiği, fren gövdesi üzerinde ve bağlantı kapağı veya tespit flanşı üzerinde bulunan yuvalarına oturtularak kullanılır.
TESPİT FLANŞI
TOZ LASTİĞİ
Sıkça dur kalk yapan motorlarda, sürücülü sistemlerde veya sıcaklığın yüksek olduğu yerlerde harici cebri fan uygulaması kullanılmalıdır. Hem fren hem de motor üzerinde soğutma etkisi yaratarak, çevresel etkiyi hafifletir, daha verimli ve uzun ömürlü olmasını sağlar.
Encoder bağlantısı için özel olarak üretilen bu parçalar ile encoderler fren gövdesi üzerine oturtulur ve fren gövdesinin arasından motor miline bağlanılır. Encoder kullanımlarında cebri fan uygulaması da tavsiye edilir.
CEBRİ FAN
MONTAJ ADAPTÖRÜ
Fren sisteminin çalışma boşluğu izlenmek istendiğinde switch kullanılır. Fren çalışma boşluğunun artarak frenlemeden kurtulamadığı zamanı gözlememizi ve motorun frende çalışmasını önlememizi sağlar. Frenlerde kullanılan switch’ler IP 65 standardına uygundur. Toz ve nemden etkilenmezler. Switch uygulaması tüm modellerde yapılabilir. Montajlı vaziyette fren çapından dışarı taşmaz. Fren gövdesi içine yerleştirilen switch uygulamaları da yapılmaktadır.